Search This Blog

Sunday, January 1, 2012

10:10

i was always wondering why every time i went to clock shop or anywhere had watch being display, it must be (always for me...) 10.10 like this...

why??? why not 1.30 ke 7.24 ke???

So, i google it up (bende camni pun ko nk google, cr la bende yg berfaedah skit hehe...) then, rupenye ade jugak orang len yg musykil mcm Ely haha, i'm not the only 1... i think ade bbrape sebab antaranya:

1. sbb nampak jarum dia x bertindih sesame sendiri
2. dh jadi kebiasaan kot then boleh nampak jenama kat bawah or atas jarum tu
3. nampak macam tande right kan...
4. ikut suka tuan kedai tu la nk letak jarum mcm mane kan,,, hehe

tapi ape2 pun kalau letak kat nombor lain nmpk x kemas jgk em... tapi ape yang menarik ade 1 blog ni kt link ni http://bilatergigithalia.com/2010/12/05/kenapa-iklan-jam-selalu-tunjuk-pukul-1010/ (boleh bacelebih lanjut) ade cakap pasal Surah Yunus ayat 5-10yg mungkin ade kene mengena,,,

Bismillahi al-Rahman al-Rahim (Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani).

10-5: Dia (Allah) yang menjadikan matahari bersinar dan bulan bercahaya, dan Dia (Allah) tetapkan tempat peredaran bagi masing-masingnya supaya kamu mengetahui bilangan tahun dan hitungan (waktu). Allah tidak menciptakan yang demikian itu melainkan dengan benar. Dia (Allah) menjelaskan ayat-ayat (tanda-tanda) kepada kaum yang mahu mengetahui.
10-6: Sesungguhnya pada pertukaran malam dan siang, dan apa yang telah dijadikan Allah di langit dan di bumi, (semuanya) adalah ayat-ayat (tanda-tanda) bagi kaum yang mahu bertakwa.
10-7: Sesungguhnya orang yang tidak mengharapkan pertemuan dengan Kami (Allah) dan mereka berasa puas dengan kehidupan dunia serta (berasa) tenteram dengannya, dan orang yang lalai daripada ayat-ayat Kami (Allah).
10-8: Mereka itu, tempat kembali mereka ialah neraka, disebabkan apa yang mereka usahakan.
10-9: Sesungguhnya orang yang beriman dan beramal salih, mereka mendapat petunjuk daripada Rab (Tuhan) mereka kerana keimanan mereka, mengalir sungai-sungai di bawah mereka di dalam jannah (taman/syurga) yang penuh kenikmatan.
10-10: Seruan mereka di dalamnya (jannah) ialah: “Subhanaka (Maha Suci Engkau), ya Allah!” Dan ucapan hormat mereka di dalamnya ialah: “Salam (selamat sejahtera)!” Dan akhir doa mereka ialah: “Alhamdulillah (segala puji bagi Allah), Rab (Tuhan) sekalian alam.”

Em, anyway,,, maybe adelah sebabnye yang tertentu org yg set kan uat camtu, huhu,,, think about it... =)

No comments: