Search This Blog

Tuesday, March 13, 2012

Ya Allah... Tenangkan hatiku

Ya Allah
Tenangkanlah hambaMu ini
dengan cubaan, cabaran dan dugaan hidup
terutama dalam pelajaran dan kehidupan seharian

Ya Allah
Permudahkan urusanku sehari-hari
berikanlah aku petunjukMu
agar dapat aku selesaikan
tugas dan tanggungjawab aku
dengan mudah dan sempurna

Ya Allah
kuatkanlah semangatku
peliharalah kesihatanku
agar dapat aku tempuhi setiap hari
dengan bersemangat dan sihat
ceria dan gembira
dan jauhkanlah dari kesedihan
kemurungan serta putus asa

Ya Allah
tabahkan hatiku
untuk menempuh tempoh pengajian ini
jauhkan dari kelekaan terhadap keadaan sekeliling
jauhkan dari kealpaan duniawi

Ya Allah
ampuni dosaku Ya Allah
jadikan aku orang yang berani bertindak
di jalan yang benar
jalan yang Engkau redhai
untuk kebaikan diri sendiri
dan juga orang lain

Amin ya Rabbal alamin

No comments: